W okresie pandemii koronawirusa zachęcamy Państwa do kontaktu z pracownikami socjalnymi za pośrednictwem telefonu lub elektronicznie z wykorzystaniem platformy emp@tia, epuap lub poczta elektroniczną.
Zgodnie z art. 15o ustawy z dnia 02 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych:
Z przyczyn związanych z przeciwdziałaniem COVID-19, ilekroć zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej wymagane jest przeprowadzenie rodzinnego wywiadu środowiskowego lub jego aktualizacji, w szczególności z osobą lub rodziną, które zostały poddane kwarantannie w związku z podejrzeniem zakażenia lub choroby zakaźnej, ustalenie sytuacji osobistej, rodzinnej, dochodowej i majątkowej zamiast przeprowadzenia rodzinnego wywiadu środowiskowego lub jego aktualizacji może nastąpić na podstawie:
- rozmowy telefonicznej z pracownikiem socjalnym, a w przypadku osób niepełnosprawnych z powodu dysfunkcji narządu słuchu przy wykorzystaniu środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), oraz,
- dokumentów lub oświadczenia, o których mowa w art. 107 ust. 5b ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, a także ich kopii, w tym elektronicznych, uzyskanych od osoby lub rodziny ubiegającej się o pomoc lub
- informacji udostępnionych przez podmioty, o których mowa w art. 105 tej ustawy.
Jeżeli z przyczyn zdrowotnych nie możecie Państwo spotkać się z pracownikiem socjalnym w celu przeprowadzenia rodzinnego wywiadu środowiskowego w dalszym ciągu możecie Państwo ubiegać się świadczenia z pomocy społecznej.
- Proszę skontaktować się z pracownikiem socjalnym obsługującym ulice, na której Państwo zamieszkujecie lub napisać za pośrednictwem epuap, emp@tia lub na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
- Po złożeniu wniosku pracownik socjalny Ośrodka Pomocy Społecznej skonstatuje się Państwem, przedstawi jakie dokumenty są niezbędne do rozpatrzenia wniosku oraz ustali sytuację w trybie art. 15o ww. ustawy.
Ważne: dokumenty można przekazać do Ośrodka drogą elektroniczną np. za pośrednictwem epuap lub emp@tia.
Ważne: pisząc do Ośrodka zawsze trzeba podać nr telefonu kontaktowego do siebie.